Håller på att bli galen

Dessa utslag som jag får över hela kroppen och även i ansiktet håller på att göra mig galen...Har varit på apoteket idag och köpt receptfria allergitabletter,. Inte för att jag tror att det kommer att göra någon större skillnad., men det är ju alltid värt ett försök.


Om det inte var för att jag fick utslagen i ansiktet så skulle jag nog kunna leva med det. Men att vara helt rödflammig i hela ansiktet och att det sedan kliar som bara den är inte så trevligt. Och det går inte att dölja med smink heller, det har jag försökt med mer än en gång...det ser bara värre ut då.


Så nu hoppas jag att dessa tabletter ska hjälpa, ska ringa till hälsovårdscentralen imorgon och höra om de inte kan titta på utslagen igen. Har nämligen varit dit två gånger tidigare och träffat två olika läkare, men de säger bara att de inte vet vad det kan vara och sedan gör de inget åt saken...Hmm, ibland undrar man vad det är man betalar för när man går dit.


Kommentarer
Annika

Nässelfeber?

2009-01-08 @ 16:23:54
Tess

Kan man ha det hur länge som helst? Jag har haft dessa utslag sedan mitten av sommaren i större och mindre grad.

2009-01-09 @ 00:20:22
Birgitta

Är det upphöjt som om det skulle vara svullet? o vanrar över kroppen.Tänker som Annika att det skulle kunna vara nässelfeber. O det brukar ju kunna komma med jämna mellan rum om det är något som man inte riktigt tål.Vet att en av de mina fick det som liten o vi fick fara ner till sjukan o få betapred för det o då gick det över.Klemmentiner var det då.Hoppas du får någon rättsida på det.Om det inte går över så begär att få åka på hudkleniken o kolla upp det.Det är ju dom som kan sådant.

2009-01-09 @ 16:00:52
Alina

fin färg på bloggen! :)

2009-01-09 @ 16:03:57
Hemsida/blogg: http://emmiealina.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort